8 Mart 2013 Cuma


İki gündür saç rengimi açmak için verdiğim mücadele nihayet sona erdi. Biraz yoruldum, hatalar da yaptım ama sonuçta öğrendim ve eğlendim, pişman değilim:) Uğraştığına değdi mi derseniz, sonuçlara bakıp siz karar verin. Dipleri hala pek içime sinmiyor, aralarda alacalar var, fakat genel olarak ortaya çıkan renk benim hoşuma gitti. 

Ne yalan söyleyeyim, saçımı çok daha kötü yapan, ünlü ve pahalı bir kuaför olmuştu zamanında (her şeyimi beğenen annem bile beğenmemişti, kızım çingeneye dönmüşsün demişti, benim sözde bakır kızılı-görünürde çingene turuncusu saçlarımı gördüğünde). Evde yaptığım bakır kızılı ona göre daha hoş oldu.

Çok titiz ve sinirli bir insansanız ve sürprizlerden hoşlanmıyorsanız evde denemenizi tavsiye etmem. Saç açmak, saç boyamak kadar basit bir iş değil, saçı homojen bir şekilde açmak daha da zor (saçınız alacalı bulacalı olabiliyor). Zamanınız varsa ve bu işi öğrenmek istiyorsanız deneyebilirsiniz. Her halükarda deneylerim sonunda ulaştığım bir sonuç var, saçlarınız boyalıysa ASLA VE ASLA AÇICIYI SAÇ DİPLERİNİZE UYGULAMAYIN (açıcıdan sonra doğal saç renginiz üzerine uyguladığınız açık renkli boya, dipleri zaten açacaktır). Diğer bloglarda ve Kadınlar Klübü'nde açıcıyı en son uygulayın diyorlar, ama açıcıyı en son uygulamak bile saç dibinde tüp patlamış görünümünü önlemiyor. Ben açıcıyı diplerde sadece 15 dakika tutmama rağmen dipler ve saçın geri kalanı arasında çok büyük bir renk farkı oldu (Daha sonraki deneyimde sadece beş dakika tuttum, yine bile fark oldu. En iyisi doğal saç renginizin bulunduğu yere açıcıyı hiç değdirmemek)

Tevekkeli değil, kuaförler balyaj yaparken asla diplere uygulamaz, saç dibinden itibaren yarım-bir santim mesafe bırakırlar. Meslek sırları işte, açıcıyı dipten gelen doğal saçınıza uyguladığınızda çok korkunç bir renk farkı oluyor, benden söylemesi. Saçlarınız doğal rengindeyse açıcıyla her yeri gayet güzel açılır, ama kat kat boyanın üzerine uygulandığında açıcı o kadar etkili olamıyor maalesef.

İşte adım adım saç açma deneyimim:

Açıcıyı uygulamadan önce saçlarım kestane rengiydi. Bir süredir Voila'nın koyu ve açık kestanelerini kullanıyordum. Voila'nın kestaneleri, doğal saç rengime oldukça yakın, hafif küllü kestane görünümünde. Saçlarınız yağlıysa Voila'yı tavsiye ederim, saçları çok güzel kurutuyor. Voila'dan önce saçlarımı Loreal kahveleriyle boyuyordum. Fakat Loreal'ın kahveleri hiç küllü görünmüyor, bir de saçlarımı yağlandırıyordu. Loreal'le saçlar daha ipeksi görünse de saçlarımın her gün yağlanmasından bıkmıştım. Voila çok iyi geldi, hem koyu tonlarını çok sevdim hem de saçımı dört gün yıkamasam bile yağlanmıyordu. Saçlarınız kuru veya normalse Voila'yı tavsiye etmem gerçi kuru saçı, çatır çatır yapar kesin. Neyse deneylerime başlamadan önce saçım böyleydi:


Voila Kestanesi

Saçlarımı uzatmak için neredeyse iki yıldır kestirmiyorum (iki yıl önce kulak hizasındaydı,  neyse ki çabuk uzuyor). "Uçlarından alınırsa saç daha çabuk uzar" en büyük kuaför yalanı. Uçlarından alınınca kesinlikle saç uzamıyor, saç uzatmanın tek yolu saçları hiç kestirmemek (10 yıl boyunca saçlarımı uçlarından aldırarak uzatamamış biri olarak bunu öğrendim). Uçlarından aldırmayınca gayet güzel uzuyor. Geçen sene omuzlarıma ancak gelen saçlarım şimdi neredeyse belimde. Bunun bedeli, tabii kırık saçlarla dolaşmak. 


Neyse nihayet saçlarım uzadı ve artık rahat rahat saçlarımı kestirebilirim. Uçlarını kestireceğim için üzerilerinde epey deney yaptım. Bir tutama açıcıyı doğrudan uyguladım, diğer tutamı ise alüminyum folyoya sarıp kurutarak açtım. Pek bir fark olmadı doğrusu, açıcıyı uyguladıktan sonra sarmaya kurutmaya gerek yokmuş. Bunu da öğrenmiş oldum. İşte Palette yoğun renk açıcı uygulanmış tutamlar:

Evde Saç Rengi Açma Deneyi

Gördüğünüz gibi kestaneler, turuncumsu bir kahveye dönüştü. Kadınlar Kulübü'nde okuduklarımdan bunun böyle olacağını biliyorum. Küllü kumral ya da sarı uygulanınca bu turunculuğun gideceği de yazıyordu. Açıcı uyguladığım tutamlara bir de Loreal'in küllü kumral'ını uyguladım (açıcı, saçlarımı kurutur diye düşünerek yıpranmayı önlemek için Loreal'e döndüm). Maalesef, küllü kumral bana mısın demedi. İşte aynı turuncu -kahve saç (Diğer deneylerden o kadar farksız oldu ki, başka fotoğraf koymuş olabilirim, ama hiç fark edilmiyordu, o yüzden yapabileceğim bir şey yok): 

Saç Rengi Açılmış Tutamlar



Durum böyle olunca markete gidip başka bir sarı almaya karar verdim. Daha açık sarı belki tutar diye Koleston 12 çok açık sarı aldım, onu da bir tutama uyguladım. Mantıksız gibi gelse de küllü kumrala göre daha çok tuttu ve turunculuğun üstü hafif sarı-kahve oldu (saçın ortasındaki tutam) ve daha doğal bir kahveye dönüştü, ama tamamen kapanmadı:

Saç rengi açılmış ve boyanmış tutamlar

Bu arada başka bir tutama da hiç açıcı olmadan sadece 12.0 Koleston açık sarı uyguladım, boyalı saçımı birkaç ton açar mı acaba diye. Hiçbir etki yapmadı. Açık renk boyalar, kestane boyalı bir saçı gram açmıyor. Bir de açıcıyla boyayı karıştırıp bir tutam üzerinde denedim (iki işlemi bir anda aradan çıkarabilir miyim diye), açıldı; fakat açıcı üzerine uygulanan Koleston sarı daha çok açılmıştı. 

Bu kadar deneyden sonra akşam olmuştu ve ben yorulmuştum. Yine de bugün bu işi bitireceğim diye inat ederek saçımın tümüne önce açıcıyı sonra da açık sarıyı uygulamaya karar verdim. Fakat o yorgunlukla açıcı ve boyayı yanlışlıkla birbirine karıştırmışım. İyi iki laboratuvarda deney yapan bir bilim adamı değilim, bu deney merakı ve şaşkınlıkla kesinlikle bir şeyleri uçururdum:) Neyse yine de boya-açıcı karışımını kafama yine de uyguladım (zaten ikisi bir arada denemiştim, kötü olmuyordu, ama etkisi daha azdı). 

İlk uygulamada sonuç felaket oldu. Karışımı uygulamaya başladığımda saat 6'ya çeyrek vardı, diplere geldiğimde 6 olmuştu. 6'yı çeyrek geçe bir baktım ki dipler tupturuncu olmuş. 45 dakika beklemeyi düşünüyordum, ama dipleri öyle görünce 30 dakikada bırakıp banyoya koştum. Yine de sonuç korkunçtu. Dipler çok açık bir sarı-turuncu, uçlar biraz açılmış turuncu-kahve, ortalar ise hala kestane rengiydi! Yine de moralimi fazla bozmadım. Karışımdan biraz kalmıştı, kalanı saçların ortalarına (kestane kalan yerlere) de uyguladım. Nispeten daha homojen bir görüntü oldu. Fakat dipler hala felaketti, sarı sarı parlayan turuncular:(

Saç rengimi açtıktan sonra turuncu olan saç diplerim

Gördüğünüz gibi dipler sarı-turuncu, geri kalan kahve-kızıldı. Kuaföre gidip adam gibi boyatayım mı diye de düşündüm ama yiğitliğe sığdıramadım (bu ne yiğitliğiyse artık). Madem bir işe başlamıştım, sonuna kadar gidecek, kendi yarattığım sorunu kendim çözecektim.En kötü ihtimal, yine kestaneye boyayıp hepsini kapatırım diye kendimi avutarak yattım. 

Sabah uyandığımda saçlarım böyle alaca bulaca, mat ve kuruydu: 
Evde Saç Rengi Açma: Alaca bulaca açılmış saçlarım


Dipleri bu fotoğrafta pek belli olmuyor, bence çok ama çok kötüydü (annem o kadar kötü olmadığını söylese de). 

Saçlarını açmak için epey uğraşmış ve bir süre havuç gibi gezmek zorunda kalmış en yakın arkadaşımla uzun uzun tartıştıktan sonra, durumu kurtarmak için bakır kızılına karar verdik. Aslında bütün bu işe girişmeden önce aklımda bakır ya da kızıl yoktu, küllü kumrala yakın açık bir kahve istiyordum.Ama Loreal'in küllü kumralı işe yaramadı, daha koyu bir kumral boyamaya da cesaret edemedim. Saçımdaki turuncu-kızıl-kestane renklere bir de koyu kumral tonlar eklemeyeyim dedim. Kızıl-kestane aralığı kurtarır, ama kumral da karıştırınca her renkten saçla dolaşmak da vardı. Madem turunculuktan kurtulamıyorum, o halde iyice kızartayım diye düşünüp bakır kızılını uyguladım. Loreal sultan bakırı ile işte şu sonucu aldım:

Loreal Sultan Bakırı (Az ışıklı ortamda, flaşsız)
Loreal Sultan Bakırı (flaşlı)




















turuncu saç dipleri














Hala dipleri diğer yerlere göre biraz açık ve bazı yerlerde hafif ton farklılıkları var, fakat çıkan renk benim hoşuma gitti. İşin ironik tarafı, yıllar önce daha ortada Hürrem bile yokken, Bornova'daki lüks bir kuaförden bakır kızılı isterken aklımda buna yakın bir renk vardı. En azından çingene turuncusu olmadım bu sefer:) 

Zavallı saçlarımı biraz dinlendireceğim artık, gelecek ay diplerdeki renk farklılığını kapatmak için 6. numara kumralla, bakır kızılını karıştırmayı denerim...(7'li renkler küllü olsun bakır olsun, açılmış dipleri tam kapatmıyor, bunu da öğrenmiş oldum). Sonra yavaş yavaş kumrala dönebilirim belki...

Bütün bu deneylerden çıkardığım en önemli ders: DOĞAL SAÇININ ÇIKTIĞI YERLERE AÇICI UYGULAMA! (Doğal saç rengini açık renkli boya rahatlıkla açıyor zaten, diplere açıcı uygulamak bütünüyle gereksiz).

İzmir'de (özellikle de Bornova'da) iyi bir kuaför biliyorsanız yazın. Bir yıldır burada yaşıyorum, ama kuaföre gitmeye korkuyorum. Daha önce İzmir'de  yaşarken gittiğim 8 kuaför de birbirinden kötüydü (ki en iyilerine gittim, bir Soner kaldı Bornova'da denemediğim, bakalım orayı da deneyeceğim mecburen). Hiç anlamıyorum, İzmir gibi kızların güzel ve bakımlı olduğu bir yerde kuaförler niye bu kadar kötü. Saçlarını beğendiğim birini görürsem yakasına yapışıp soracağım artık son çare. Ankara'da sekiz yıl gittiğim kuaförümü öyle bulmuştum....Boyayı iyi kötü hallediyorum, ama artık acilen kestirmem de gerekiyor...

Saç açma maceramının devamını okumak için bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Bu arada en son oksidan kremle ombre (uçları açık renk saç) yapmayı da denedim. Oksidan kremleri, saç renk açıcılardan daha başarılı buldum.


post signature
www.yenimoda.com

Tagged: , , , , , , ,

4 yorum:

Citysenyorita dedi ki...

Harika olmuş bence! Flaşlı fotoğrafta saçlarının renk ve parlaklığı muhteşem! Ben de özendim valla.

A. dedi ki...


Teşekkür ederim. Bugün dışarıda aydınlıkta baktım da dipleri çok çiğ, hala turuncu turuncu parlıyor:( Hiç özenmeyin, kimseye tavsiye etmiyorum bu evde saç açma işini, hem çok uğraştırıyor hem düzgün olmuyor hem de bu gidişle astarı yüzünden pahalıya gelecek.

Bir de bu Loreal saçımı anında yağlandırdı, saçlarım bugün yağ içinde. Haftaya Voila kahvelerinden birine geçiş (muhtemelen 6 numaraya) yapacağım, ama kapanırlar mı bilmiyorum, çok zor işmiş bu yav:) Neyse inat ettim hala pişman değilim, öğreneceğim bu işi...

merve dedi ki...

evde saç açmak cok tehlikeli oluyor bır kere denedim 1 senedir saçlarım dokuyor saç derim yandı acıcının degdigi ensem kulaklarım soyuldu açma işlemi deniyeceksen saç dıpıne ya surme yada 2 dk sur yıka boya varsa sacında önce boyalı yuzeye sur en son cok az sur bazı acıcı suları yetmiyor yanına yedek su al yanı sacına surdugunde boya gıbı olsun pudra pudra olmasın tavsiye ederim

A. dedi ki...

Yorumun için teşekkür ederim, geçmiş olsun, evde saç rengi açmak hiç kolay bir şey değil gerçekten. Saçlarıma ya da diplerine bir şey olmadı çok şükür. Ama en yakın arkadaşım da saçlarını çok döktüğünü söylüyor...Saçı elinde tutam tutam kalanlar da var, herkese göre değil kesinlikle...