Kendimi bildim bileli bir düşüncelerimi kaydedip yazıya aktaracak bir zihin-ölçer istemişimdir. Çocukken ne tuhaf isteklerin varmış demeyin, gerçekten de böyle...Yazı yazma hızım hiçbir zaman düşüncelerimin hızına yetişemediği için yazarken kaybolan düşüncelerime üzülmüşümdür (El, maalesef beyine göre çok yavaş kalıyor). Ben bu hayal ettiğim alete, zihin-ölçer adını takmıştım.
Neyse, bunun olabileceğini hiç gerçekten düşünmemiştim (Zira bu alet okuduğum hiçbir bilimkurgu romanında yoktu). Bugün girdiğim YDS sınavındaki sorulardan birinde, artık neredeyse konuşamaz hale gelen Stephen Hawking'in düşüncelerini kaydetmek için böyle bir cihaz üzerinde çalışıldığını okuyunca çok şaşırdım ve sevindim. Meğer bilim insanları, benim zihin-ölçer adını verdiğim şeyi yapmak için uğraşıyorlarmış. Umarım ben ölmeden önce ibrain denilen bu cihaz, tüketici kullanımına sunulur. Yoksa gözüm açık gider doğrusu:)
İbrain denilen bu alet, Hawking'in zihin dalgalarını ölçmek için kullanılmış, fakat bu dalgalarla ne yapıldığını henüz tam anlayamadım. Zaten araştırmacılar da bir gün bu dalgaları harflere ve sözcüklere dönüştürebileceklerini "umut" ediyorlarmış. Anladığım kadarıyla ortada kesin bir şey yok, ama bende araştırmacılarla birlikte, kafama bir zihin ölçer takacağım günü hayal etmeye başladım.
Bu arada neowear diye komik bir şey yapmışlar, beyin dalgalarını kaydederek insanın duygu durumunu gösteriyor. Ama oldukça basit bir alete benziyor (ortada sözcükler ya da bir dil yok, inip çıkan kulaklar var sadece); niye tavşan kulağı şeklinde tasarlamışlar onu da anlayamadım (şöyle robot kulağı gibi bir şey yapsalar az da olsa havalı dururd, kim tavşan kulağı takıp gezer ki?) Gerçi youtube'da isteyen bir yığın kişi olmuş, işte bu şaka gibi video:
Neyse, bunun olabileceğini hiç gerçekten düşünmemiştim (Zira bu alet okuduğum hiçbir bilimkurgu romanında yoktu). Bugün girdiğim YDS sınavındaki sorulardan birinde, artık neredeyse konuşamaz hale gelen Stephen Hawking'in düşüncelerini kaydetmek için böyle bir cihaz üzerinde çalışıldığını okuyunca çok şaşırdım ve sevindim. Meğer bilim insanları, benim zihin-ölçer adını verdiğim şeyi yapmak için uğraşıyorlarmış. Umarım ben ölmeden önce ibrain denilen bu cihaz, tüketici kullanımına sunulur. Yoksa gözüm açık gider doğrusu:)
İbrain denilen bu alet, Hawking'in zihin dalgalarını ölçmek için kullanılmış, fakat bu dalgalarla ne yapıldığını henüz tam anlayamadım. Zaten araştırmacılar da bir gün bu dalgaları harflere ve sözcüklere dönüştürebileceklerini "umut" ediyorlarmış. Anladığım kadarıyla ortada kesin bir şey yok, ama bende araştırmacılarla birlikte, kafama bir zihin ölçer takacağım günü hayal etmeye başladım.
Bu arada neowear diye komik bir şey yapmışlar, beyin dalgalarını kaydederek insanın duygu durumunu gösteriyor. Ama oldukça basit bir alete benziyor (ortada sözcükler ya da bir dil yok, inip çıkan kulaklar var sadece); niye tavşan kulağı şeklinde tasarlamışlar onu da anlayamadım (şöyle robot kulağı gibi bir şey yapsalar az da olsa havalı dururd, kim tavşan kulağı takıp gezer ki?) Gerçi youtube'da isteyen bir yığın kişi olmuş, işte bu şaka gibi video:





0 yorum:
Yorum Gönder