| Evde Saç Bakım Kürü |
Dün evde basit bir şekilde uygulanabilecek saç bakım maskelerini araştırmıştım, bugün hemen deneyeyim dedim. Araştırıp bulduğum saç bakım maskelerini karıştırıp komple bir saç bakım kürü uygulamaya karar verdim. Bu kür, tamamen doğal malzemelerden oluştuğu için arta kalan karışımı kaşlarıma, kirpiklerime ve yüzüme de sürdüm.
Bu aralar rengini açma, sık sık boyama gibi birçok işleme tabii tuttuğum için saçlarım şu an çok cansız ve mat. Aslında hep ince telli, kabaran ve dalgaları çok düzgün olmayan saçlarım vardı, fakat açma-boyama işlemlerinden sonra renkleri epey soldu ve dalgaları iyice bozuldu.
İlk boyadığımda çok parlak ve güzel olsalar da boyası biraz akınca aşağıdaki gibi hoş olmayan bir görüntü ortaya çıkıyor. Artık fönsüz, doğal haliyle kullanamaz oldum. İşte saçlarımın açılmadan önceki ve sonraki halleri ("önce" fotoğrafında saçım fönlü olduğu için şekilleri karşılaştırmayın, sadece renk ve parlaklık açısından bakın):
| SONRA- Saç açıcılarla rengi açılmış yıpranmış saçlarım |
| ÖNCE: Voila Kestanesine Boyalı Parlak ve Canlı Saçlarım |
| ÖNCE-Boyalı ve Fönü Bozulmuş Saçlarım |
| SONRA-Renk Açıcılarla Yıpranmış Saçlarımın Doğal ve Şekillendirilmemiş Hali |
Gördüğünüz gibi saçlarım eskisine göre oldukça matlaşmış ve cansızlaşmış durumda. Oreal'le ilk açıldığında ve boyandığında saçların Oreal parlaklığı denilen canlı bir görünümü olsa da boya aktıkça rengi solup matlaşıyor.
Saçlarım yeniden canlandırmak için bir önceki yazımda bahsettiğim bakım önerilerini tek tek denemek yerine hepsini bir arada "kür" şeklinde uyguladım. Zaten saçımın dipleri yağlı uçları kuru, o yüzden iki ayrı karışım hazırlamam gerekiyordu. Biraz kek tarifi gibi olacak, ama işte hazırladığım saç kürleri:
Yağlı saç diplerim için:
1 adet yumurta akı
3-4 damla limon suyu
Kuru ve yıpranmış saç uçlarım için:
1 adet yumurta sarısı
1 yemek kaşığı zeytin yağı
1 yemek kaşığı süt (Süt yerine yoğurt da olur. Hatta yoğurt daha iyi olur, ben evde yoğurt bulamadığım için süt koydum)
3-4 damla limon suyu (parlaklık için)
1 küçük kapak hint yağı (şart değil, evde vardı kaşlarımı gürleştirmek için kullanıyordum, saçlarıma da biraz koyayım dedim. Yüzünde tüylenme olanlar bunu cildine sürmesin ya da karışıma eklemesin.)
Yukarıda resmini koyduğum karışımları yumurta fırçası ve saç fırçası yardımıyla saç diplerime ve saç uçlarıma sürdüm. (Bu arada etrafı ve üstümü epey batırdım, eski giysiler kullanıp yere bir şey serin ya da karışımı banyoda uygulayın).
Arta kalanı karma cilde sahip yüzüme ve boynuma sürdüm. Sürer sürmez cildime botoks yapılmış gibi bir gerginlik ve parlaklık geldi, çizgilerim kayboldu. Şu an yaklaşık bir saat oldu, saçlarım yapış yapış ve sert, yüzüm hala çok gergin görünüyor. Bu cilt bakım kürü aslında krem haline getirebilse çok başarılı bir kırışık doldurucu olurmuş. Daha önce kullandığım Strivectin'in kırışık doldurucusu bile alnımdaki inatçı kırışıkları tam kapatamıyordu:
| Alnımdaki inatçı kırışıklar |
| Cilt Bakım Kürü uygulandıktan sonra alnımda görünmeyen kırışıklar |
| Alnımdaki kırışığın cilt bakım kürü temizlendikten sonraki hali |
Bakalım saç bakım kekim nasıl olacak:) Hala saçlarımın kurumasını bekliyorum...Şimdilik renkleri canlanmış gibi durmuyor. Kuruduktan sonra hacim katması için bira spreyini de deneyeceğim...
Nihayet saçlarım kurudu. Kesinlikle daha ipeksi, yumuşak ve sağlıklı görünüyorlar; fakat maalesef beklediğim ölçüde bir parlaklık ve canlılık oluşmadı:( Bu saç bakım kürü, kırılarak kopan sert saçları yumuşatmak ve saçı beslemek için çok iyi. Ayrıca saçlarımın uçları yapay saç gibi birbirine dolanıyordu, şu an bu sorun ortadan kalkmış görünüyor, uçlar kesinlikle daha düzgün. Ama saçlarımı daha fazla parlatmak için sanırım başka formüller aramam gerekiyor:
| Saç Bakım Kürü |
| Evde Bakım Kürü Uygulanmış Saçlarım |
| Evde Saç Bakım Kürü-Flaşlı Fotoğraf |
Gördüğünüz gibi saçlarım eskiye göre daha canlı olsa da dalgalarım hala çok sönük ve saçlarım oldukça hacimsiz.
Bu arada Bira + Soda karışımı saç spreyimi de hazırladım. Kalan birayı da kendim içiyorum:) Köpüğü inince onu da deneyeceğim bakalım:)
| Bira-Soda Karışımı Saç Bakım Spreyi |
Evet, yarım saatten fazla oldu, daha çok beklemeye dayanamadım, köpükler tam kaybolmamışken saçıma sıktım. Bu arada İzmir sıcağında bunalan çiçeklerim Fesli ve Safiye'ye de fısfısladım biraz:) Bira kokusuna tahammül edemeyenler bunu denemesin, çünkü ilk başta epey bira kokuyor, fakat üç dört dakika sonra bu koku kayboluyor. Şu ann saçlarımı bira kokmuyor, koksa da benim için sorun değil zaten. Saçlarım bira spreyinden hafif nemlendi, doğal dalgaları bozulmasın diye kurutmuyorum, bakalım kuruyunca nasıl olacak....Parlaklığı bilemiyorum, ama dalgaları şimdiden uzun süredir olmadığı kadar düzgün görünüyor.
Mutlu Son:
Bu bira spreyi gerçekten de bir harikaymış! Saçlarımı boyamaya başladığımdan beri doğal dalgalarım hiç bu kadar güzel olmamıştı! Saçım eski hacmine ve dalgalarına yeniden kavuştuğu için çok mutluyum. Açıkçası bu sonucu beklemiyordum, nihayet yine eskisi gibi banyodan sonra doğal dalgalarımı kullanabileceğim. Boyamaya başladığımdan beri dalgalarımı ne jöle ne köpükle şekillendiremez olmuştum, bu sprey sağ olsun dalgalarımı ben hiçbir şey yapmadan şekillendirdi. Birayı zaten severdim, daha çok sevmeye başladım:) Açık havada rüzgarda yürüyüşe de çıktım, sigarayı bıraktığımdan beri burnum çok hassas olmasına rağmen hiçbir bira kokusu almadım. Bira-soda karışımı, saçta jöle ya da spreyi gibi kalıntı da yapmadı doğrusu.
İşte doğal dalgalı saçlarım:
| Flaşlı-Doğal Dalgalarım |
| Balkonda-Gün ışığında Doğal Dalgalarım (flaşsız) |
| Saç Bakımı Yapılmış Saç Tutamlarım-Güneşte (Flaşsız) |
| SAÇ BAKIMINDAN SONRA (ÖĞLEDEN SONRA-FLAŞSIZ) |
| SAÇ BAKIMINDAN ÖNCE (SABAH-FLAŞSIZ) |
Açıkçası saçlarım hala istediğim parlaklıkta değil; fakat hacmi, dokusu, yumuşaklığı ve dalgaları düşündüğümden kat kat daha iyi oldu. Bu kadar farklılık olmasını beklemiyordum doğrusu. Bir dahaki sefere bu saç kürüne bal ekleyerek saç tellerimin parlaklığını daha da artırmayı düşünüyorum.
Doğal dalgalarımı yeniden kullanabileceğim için ise çok mutluyum. Bundan sonra saç jölesi veya spreyi yerine daha sağlıklı ve ucuz olan bira-soda spreyiyle devam!
Artık saçlarıma bakım da yaptığıma göre renklerini de biraz daha açabilirim...






0 yorum:
Yorum Gönder